terapia logopedyczna

Terapia logopedyczna, którą wykonujemy, ma na celu usprawnienie funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zakłóceń występujących podczas porozumiewania się. Terapia poprzedzona jest wywiadem, obserwacją oraz przeprowadzeniem specjalistycznych testów. Na tej podstawie stawiamy diagnozę i opracowujemy program usprawniania.

Diagnoza logopedyczna dzieci, młodzieży i dorosłych

Diagnoza logopedyczna pozwala na ocenę poziomu rozwoju mowy i umiejętności komunikacyjnych pacjenta, sprawności i budowy aparatu artykulacyjnego, a także innych funkcji, które są niezbędne dla prawidłowego porozumiewania się. Dzięki kompleksowej diagnozie, badaniom i ocenie, będziemy w stanie zidentyfikować Twoje konkretne trudności i opracować skuteczny plan terapeutyczny.

Nasz gabinet oferuje kompleksową terapię i wsparcie. Ćwiczenia obejmują pracę nad korygowaniem zaburzeń artykulacyjnych, pracę nad wzbogaceniem słownika (biernego i czynnego) oraz pracę nad stymulacją świadomości językowej, m.in. ćwiczenia słuchu fonematycznego, kształtowanie form gramatycznych.

Mamy wiedzę i umiejętności, aby Ci pomóc w poprawie płynności mowy. Proces terapeutyczny opiera się przede wszystkim na terapii logopedycznej, łączącej metody bezpośrednie (ćwiczenia słuchowe, artykulacyjne, oddechowe i emisyjne) z pośrednimi – wpływaniem na procesy znajdujące się u podstaw mówienia.

Wczesne Wspomaganie Rozwoju, w skrócie WWR lub WWRD (Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka), są to działania mające na celu zapewnienie kompleksowej pomocy dziecku, w jak najszybszym czasie, od momentu wykrycia trudności rozwojowych, do czasu podjęcia przez nie nauki w szkole. Terapia dotyczy już dzieci i niemowląt. Wczesna interwencja zapobiega utrwalaniu nieprawidłowych nawyków i pozwala na uzyskanie szybkich efektów, co daje większy potencjał rozwoju.

Wczesna interwencja logopedyczna stawia wczesną diagnozę u dziecka, które nie ukończyło jeszcze roku, a następnie skupia się na stymulacji rozwoju maluszka przy pomocy dedykowanych metod terapeutycznych. Dotyczą one rozwoju pod względem poznawczym, funkcji językowych, w tym mowy, rozwoju motoryki małej i dużej.

Profilaktyka logopedyczna określa kształtowanie prawidłowej mowy u dzieci od najwcześniejszego okresu ich życia, dbanie o właściwą stymulację w początkach rozwoju mowy tak, by nie dopuścić do jakichkolwiek zaburzeń w jej rozwoju.
Niekiedy już od pierwszych chwil życia wymagane jest wsparcie terapeutyczne logopedy. Wady anatomiczne, obniżone napięcie mięśniowe i niepełnosprawność intelektualna skutkują istotnymi ograniczeniami w rozwoju mowy.
Terapia polega na określeniu realnego i indywidualnego celu dla każdego pacjenta. Poziom sprawności aparatu mowy i intelektu, a także zmiany anatomiczne w obrębie twarzoczaszki u pacjentów mogą być różnie nasilone. Podczas terapii dążymy do usprawnienia procesu komunikacji i ułatwienia pacjentowi bycia samodzielnym na miarę jego możliwości.
Zaburzenia związane z funkcjonowaniem ośrodkowego układu nerwowego zaliczamy do zaburzeń komunikacji językowej. Zaburzenia mogą dotyczyć różnych aspektów mowy – tworzenia, rozumienia oraz odtwarzania. Dlatego też objawy różnią się u poszczególnych osób i zależą od kilku czynników – rodzaju uszkodzenia mózgu, dynamiki, etiologii choroby, ale także od rozległości uszkodzenia mózgu. Rehabilitacja jest zindywidualizowana, rozpoczynamy ją jak najszybciej, gdy tylko chory odzyska przytomność. Przeprowadzamy diagnozę, planujemy terapię logopedyczną dostosowaną do rodzaju zaburzenia. Jako wsparcie dla procesu zdrowienia prowadzimy masaż logopedyczny i całego ciała, ćwiczenia aparatu artykulacyjnego oraz ćwiczenia językowe – aktualizację, poszerzanie słownictwa i rozwijanie procesów myślowych.

Emisja głosu to połączenie czynności oddychania, fonacji, artykulacji oraz powstałego w tym procesie rezonansu. Dzięki tak skoordynowanej pracy wymienionych obszarów możemy nie tylko wytwarzać głos, ale także świadomie wpływać na jego barwę, nośność oraz natężenie. W toku zajęć za pomocą odpowiednich ćwiczeń wpływamy na prawidłową emisję głosu. Zajmujemy się profilaktyką i rehabilitacją – przywracaniem komfortu wypowiadania się, śpiewania z wykorzystaniem nowoczesnych technik i trendów.

Zajęcia organizowane są dla uczniów posiadających trudności edukacyjne, opinie lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Mają na celu usprawnianie zaburzonych funkcji rozwojowych, intelektualnych oraz wspomaganie w procesach myślowych, zdobywanie nowej wiedzy i jej utrwalanie. Zajęcia prowadzone są w sposób przystępny, atrakcyjny i dostosowany do indywidualnych możliwości dziecka.

Ćwiczenia logopedyczne stanowią przygotowanie do leczenia aparatami ortodontycznymi oraz mają na celu wspomaganie, utrzymanie wyników leczenia. Ważną rolą jest zapobieganie przyczynom i ewentualnym nawrotom problemów ortodontycznych poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia z zakresu mioterapii i utrwalanie prawidłowych nawyków.

Konsultacje i porady logopedyczne polegają na wyjaśnieniu istoty zaburzenia. Podczas konsultacji przekazujemy instrukcję, jak należy prowadzić terapię w domu, a także materiały potrzebne do wykonywania samodzielnych ćwiczeń. Wczesna interwencja logopedyczna daje szanse na wyrównywanie deficytów oraz usprawnienie funkcji pokarmowych, fonacyjnych i komunikacyjnych.

rekomenendacje

Agata
Profesjonalna osoba na odpowiednim miejscu. Pani Agnieszka prowadzi moją pięcioletnia córke. Bardzo dokładnie i ze spokojem tłumaczy dziecku poszczególne zadania. Masaż zamienia w przyjemną historyjke dla dzieci. Córka z przyjemnoscią wraca na zajęcia. Serdecznie polecam wszystkim, a zwłaszcza rodzicom którzy obawiaja sie o wymowe swoich pociech. Bardzo zaangażowany logopeda.
Anna Adamczyk
Bardzo profesjonalne i indywidualne podejście do dziecka, zajęcia bardzo ciekawe i rozwijające, dzieci nie mogą doczekać się kolejnych zajęć. Trafne spostrzeżenia i bardzo pomocne rady. Dzieci z chęcią powtarzają ćwiczenia w domu. Z całego serca polecam.
Edyta Nolbert
Fantastyczna osoba, bardzo zaangażowana terapeutka i logopeda. Pracuje z moją mamą po udarze, pacjenta widzi całościowo. Mama zachwycona. Na wizycie jest masaż, ćwiczenia, śpiew i śmiech. Postępy pacjentki są widoczne, a najważniejsze, że mama bardzo chętnie wraca na zajęcia z panią Agnieszką. Polecam serdecznie. Wiedza i zaangażowanie na bardzo wysokim poziomie.
Weronika Działoszyńska
Świetna Pani logopeda! Po kilku sesjach widać ogromne postępy. Pacjent po udarze z afazją mówi o wiele więcej, jak i czas reakcji na zadawane pytanie bardzo się skrócił. Pani Agnieszka jest w 100% zaangażowana w swoją pracę, jak i świetnie dogaduje się z pozostałym zespołem rehabilitującym. Szczerze polecam!
Anna
Bardzo cieszę się, że z problemami po udarze krwotocznym mój brat trafił do Agnieszki. Jest ona osobą niezwykle empatyczną, kompetentną, a przede wszystkim motywującą do działania. Swoim nastawieniem wprowadza pozytywną atmosferę, co przekłada się na efekty w rehabilitacji pacjenta. Polecam Agnieszkę jako logopedę zarówno dla osób dorosłych jak i dzieci. Bardzo dziękuję za pomoc!❤️
Anna Skorupka
Pani Agnieszka jest osobą empatyczną, zaangażowaną i profesjonalną.Syn bardzo chętnie chodzi na zajęcia. Dla mnie najważniejsze, że terapia prowadzona przez panią Agnieszkę przynosi efekty. Polecam 😊
Marcin Łukaszewski
duże doświadczenie, świetne podejście do najmłodszych pacjentów, ogomne zaangażowanie i jeszcze więcej wiedzy! gorąco polecam
Karolina Wiśniewska
Rewelacyjne podejście do dzieci, profesjonalna opieka. Super ciekawe zajęcia, dziecko nie mogło się doczekać kolejnej sesji 🙂
Dominika Łęt
Rewelacyjnie podejście do dziecka, świetna komunikacja, córka jest zachwycona uwielbia chodzić na zajęcia 😊