Terapia logopedyczna, którą wykonujemy, ma na celu usprawnienie funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zakłóceń występujących podczas porozumiewania się. Terapia poprzedzona jest wywiadem, obserwacją oraz przeprowadzeniem specjalistycznych testów. Na tej podstawie stawiamy diagnozę i opracowujemy program usprawniania.
Diagnoza logopedyczna pozwala na ocenę poziomu rozwoju mowy i umiejętności komunikacyjnych pacjenta, sprawności i budowy aparatu artykulacyjnego, a także innych funkcji, które są niezbędne dla prawidłowego porozumiewania się. Dzięki kompleksowej diagnozie, badaniom i ocenie, będziemy w stanie zidentyfikować Twoje konkretne trudności i opracować skuteczny plan terapeutyczny.
Nasz gabinet oferuje kompleksową terapię i wsparcie. Ćwiczenia obejmują pracę nad korygowaniem zaburzeń artykulacyjnych, pracę nad wzbogaceniem słownika (biernego i czynnego) oraz pracę nad stymulacją świadomości językowej, m.in. ćwiczenia słuchu fonematycznego, kształtowanie form gramatycznych.
Mamy wiedzę i umiejętności, aby Ci pomóc w poprawie płynności mowy. Proces terapeutyczny opiera się przede wszystkim na terapii logopedycznej, łączącej metody bezpośrednie (ćwiczenia słuchowe, artykulacyjne, oddechowe i emisyjne) z pośrednimi – wpływaniem na procesy znajdujące się u podstaw mówienia.
Wczesne Wspomaganie Rozwoju, w skrócie WWR lub WWRD (Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka), są to działania mające na celu zapewnienie kompleksowej pomocy dziecku, w jak najszybszym czasie, od momentu wykrycia trudności rozwojowych, do czasu podjęcia przez nie nauki w szkole. Terapia dotyczy już dzieci i niemowląt. Wczesna interwencja zapobiega utrwalaniu nieprawidłowych nawyków i pozwala na uzyskanie szybkich efektów, co daje większy potencjał rozwoju.
Wczesna interwencja logopedyczna stawia wczesną diagnozę u dziecka, które nie ukończyło jeszcze roku, a następnie skupia się na stymulacji rozwoju maluszka przy pomocy dedykowanych metod terapeutycznych. Dotyczą one rozwoju pod względem poznawczym, funkcji językowych, w tym mowy, rozwoju motoryki małej i dużej.
Emisja głosu to połączenie czynności oddychania, fonacji, artykulacji oraz powstałego w tym procesie rezonansu. Dzięki tak skoordynowanej pracy wymienionych obszarów możemy nie tylko wytwarzać głos, ale także świadomie wpływać na jego barwę, nośność oraz natężenie. W toku zajęć za pomocą odpowiednich ćwiczeń wpływamy na prawidłową emisję głosu. Zajmujemy się profilaktyką i rehabilitacją – przywracaniem komfortu wypowiadania się, śpiewania z wykorzystaniem nowoczesnych technik i trendów.
Zajęcia organizowane są dla uczniów posiadających trudności edukacyjne, opinie lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Mają na celu usprawnianie zaburzonych funkcji rozwojowych, intelektualnych oraz wspomaganie w procesach myślowych, zdobywanie nowej wiedzy i jej utrwalanie. Zajęcia prowadzone są w sposób przystępny, atrakcyjny i dostosowany do indywidualnych możliwości dziecka.
Ćwiczenia logopedyczne stanowią przygotowanie do leczenia aparatami ortodontycznymi oraz mają na celu wspomaganie, utrzymanie wyników leczenia. Ważną rolą jest zapobieganie przyczynom i ewentualnym nawrotom problemów ortodontycznych poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia z zakresu mioterapii i utrwalanie prawidłowych nawyków.
Konsultacje i porady logopedyczne polegają na wyjaśnieniu istoty zaburzenia. Podczas konsultacji przekazujemy instrukcję, jak należy prowadzić terapię w domu, a także materiały potrzebne do wykonywania samodzielnych ćwiczeń. Wczesna interwencja logopedyczna daje szanse na wyrównywanie deficytów oraz usprawnienie funkcji pokarmowych, fonacyjnych i komunikacyjnych.
© 2025Agnieszka Jezierska Agalo